2018. június 23., szombat

2/2

 

   Kettő, a mágikus szám; mert tegnap 22-e volt, befejeződött a második szemeszter, kettő góllal kapott ki Izland :(((, és mert már majdnem két év eltelt, mióta Koreába jöttem. Soknak tűnhet, pedig egyáltalán nem az. Inkább kevés. Főleg, ha belegondolok, hogy ennek a fele van már csak hátra. 
   Pár mondatba összefoglalva, ez a szemeszter sokkal élvezhetőbb volt, mint az első. Jó lesz majd visszaemlékezni rá később, mert rengeteg élménnyel gazdagodtam. Először furcsa volt, és ugyanolyan idegennek éreztem magam, mint az első félévben - alig ismertem a csoporttársaimat, leszakadtam a többi európai csoporttársamtól, mert én inkább koreai nyelvű órákat vettem fel, ők  viszont angol nyelvű órákra jártak - de ahogy a kezdeti nehézségek elmorzsolódtak, és kicsit megismertem a csoporttársaimat, kiderült, hogy egészen jó közösség formálódhat úgy is, hogy én vagyok az egyetlen nem húzott szemű a csapatban. Persze így pár dolog nehezebb volt, és talán nem is sikerült mindent olyan tökéletesen teljesíteni, mintha angolul lett volna, de fejlődni akartam. És azt hiszem utólag nem bánom meg, hogy ezt választottam. 
   Nem voltak annyira megterhelőek az órák eleinte, és sokfele el tudtam járni nézelődni, egészen május elejéig... onnantól fokozatosan bedurvult, és az utóbbi pár hétben már tényleg nem nagyon láttam mást a kolin, könyvtáron és a kettőt összekötő úton kívül. 
   Viszont két vizsga között azért adódott egy puszani kiruccanás: a Puszanban lakó magyar ismerősöm egy éves fiának a szülinapi partijára mentem le; vagyis ezt indokként felhasználva kimenekültem az életemből, egy kicsit vissza nosztalgiázni a puszani tengerpartra, és újrajárni néhány utcát, ahol tavaly sokszor megfordultam. 
   Koreában a gyerekek első szülinapja a legfontosabb: ilyenkor hagyomány nagy partit csapni, meghívni rokonokat, kollégákat, barátokat, és egy lakomával ünnepelni, valamit más tradíció is van. A tipegőnek választania kell szimbolikus tárgyak közül (mint pl. toll, mikrofon, pénz, és a többi), és a hagyomány szerint amit választ, azzal kapcsolatos foglalkozása lesz. Akár így lesz, akár nem, a hagyomány jó muri, mert még fogadni is lehetett, és akik a megfelelő tárgyra fogadtak, tombolát nyerhettek.
   A puccos és finom vacsora után másnap lejött Teguból Judit, és egy napot ellófráltunk, minden egyetemi kötelességünkre fittyet hányva stílusosan chilleltünk egyet a tengerparti kávézóban, lábat áztattunk a tengerben, és szaftosan kibeszéltünk minden egyetemi pletykát, koreaiságot, kínaiságot, meg minden egyebet, ami csak eszünkbe jutott.







   S amiért megérte túlélni a szemesztert, az még váratott magára, egészen a félév végéig: az egyik koreai csoporttársam beígérte, hogy elvisz a TV-be egy kis terepszemlére.
   Tudni kell, Koreának három nagy és sok kisebb TV állomása van, (ebből a legnagyobbak az MBC, KBS és SBS) - a csoporttársam, aki egy már ötvenes korú doktorandusz, a KBS-nél dolgozik, s elsődlegesen a Music Bank nevezetű popzenei műsor főpróbájára vitt. Az élő adást megelőző próbákat és felvételeket vették fel, amit aztán belekevernek az élő adásba. Teljes harci díszben adtak elő, de a próba jelleg miatt egy produkciót legalább kétszer hallottunk, de volt akit többször is, mert újraindították a felvételt. Amúgy egész jó fellépőket fogtunk ki, volt benne pop is, meg egy indie zenekarr és rockosabb zenekar(ok), úgyhogy változatos volt. Persze a csoporttársunk magyarázott egy csomót, persze volt amit nem értettem, de még így is nagyon izgalmas volt. A próba egyik blokkjának a végén aztán kijöttünk, és egy kicsit körbejártuk a környéket: a sajtózónától kezdve a déli híradó stúdiójáig (ami csak egy kisebb stúdió, mert a legnagyobb az este 9-es, pedig ez is épp elég nagy és komplex volt) majd már teljesen elveszve az épületekben, benéztünk 1-2 nagy stúdióba, sminkszobába, és a legpopulárisabb rádióállomásokhoz. Azt hiszem ennél jobb befejezése nem is lehetett volna a félévnek, egy kicsit jobban testközelből láthattam egy részét annak, amikről a félévben tanultam!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése